10 April 2019 08:54 | Gepubliceerd door Heebink | Categorie: Algemeen

Actueel nieuws:

De brexit komt snel dichterbij – Bent u al voorbereid op een NO DEAL Brexit?

J. Heebink Logistic Services is goed voorbereid

Even een update betreffende de Brexit
De 27 blijvende EU-landen en de Britse regering hebben besloten de Brexit datum uit te stellen tot uiterlijk 31 oktober 2019. Dit omdat het Britse parlement het akkoord niet heeft goedgekeurd.
Dit betekent ook dat de VK mee zal moeten doen met de Europese Verkiezingen tussen 23 en 26 mei. Als het VK geen verkiezingen voor het Europees Parlement organiseert en het terugtrekkingsakkoord niet heeft geratificeerd, is de Brexit –datum 31 mei 2019.

Als het Britse parlement alsnog voor 31 oktober instemt met het Brexit akkoord, dan treedt het VK uit de EU op de eerste dag van de daaropvolgende kalendermaand (niet later dan 1 november 2019). Vanaf de uittreding gaat een overgangsfase in werking tot 31 december 2020. In deze periode blijven alle EU-regels en wetten voor het VK van kracht. Voor burgers en bedrijven verandert er vrijwel niets. Deze overgangsperiode kan zo nodig eenmalig met twee jaar worden verlengd tot 31 december 2022.

Heeft u al uw goederencodes?

Bepaal goederencodes voor uw goederen. Dit is een 8 cijferige code die de douane wereldwijd gebruikt om goederen in te delen. In Nederland wordt voor invoer de 8 cijferige code uitgebreid met 2 extra cijfers. Dit is de TARIC code. Door goederencodes te vermelden in uw douaneaangifte weet de douane welke producten uw import of exportzending bevat. Ook weet de douane in het bestemmingsland door de goederencode hoeveel invoerrechten en andere invoerbelastingen zij moeten heffen. Wanneer u deze informatie bij de hand heeft kan Heebink uw zendingen inklaren en ervoor zorgen dat de goederen alsnog geïmporteerd en geëxporteerd kunnen worden van-naar de UK. Uw goederencodes vind u op de onderstaande website: https://tarief.douane.nl/arctictariff-public-web/#!/taric/nomenclature/sbt

Heeft u al uw EORI Nummer?

Indien u nog niet beschikt over een EORI Nummer kunt u deze alsnog aanvragen. Dit nummer is nodig voor de douane in-uitklaringen van uw goederen. Deze kunt u gratis aanvragen en het kost u slechts enkele minuten. Een EORI Nummer kunt u aanvragen op onderstaande website: https://bit.ly/2necV4S

WANNEER UW ANTWOORD OP ÉÉN VAN BOVENSTAANDE VRAGEN NEE IS, DAN DIENT U SNEL ACTIE TE ONDERNEMEN!

Vereiste documenten tbv het maken van de douaneaangifte

Kan uw expeditieafdeling een commerciële factuur leveren? Heeft u een factuur- en paklijst voor elke zending?

Heebink heeft onderstaande 10 punten nodig op de factuur/ paklijst om uw douane aangifte goed te verwerken:

  • Importeur
  • Exporteur
  • Goederenbeschrijving
  • Verpakkingsinformatie
  • Gewicht (bruto en netto)
  • Verkoopwaarde en Valuta
  • HS Codes(Goederencodes)
  • Incoterm
  • Land van Oorsprong
  • EORI Nummer

Heeft u vragen? Laat gerust weten via customs@heebink.nl of +31 (0)318 529 400.

Beoordeling van dit artikel:
[Totaal: 41 Gemiddelde: 4.4]